Podzielicie się na grupy 4-osobowe. W każdej grupie
wybierzecie lidera, który będzie kierował pracą grupy, sekretarza- który będzie
zapisywał ustalenia; technika – który będzie obsługiwał sprzęt pomocniczy
(aparat, dyktafon, taśmy miernicze, kompas itp.) i informatyka, który z
zebranych materiałów wykona prezentację.
Grupa geografów:
- ustali gdzie ten obiekt się znajduje i jak się nazywa;
- sporządzi mapę z zaznaczonym obiektem,
- wykreśli drogi dojazdowe; ustali środki lokomocji,
- którymi można dojechać;
- opisze ukształtowanie terenu oraz współrzędne geograficzne w formatach, które można wprowadzić do różnych GPS-ów;
Grupa historyków:
- Waszym zadaniem będzie zebranie informacji dotyczących powstania obiektu w Majówce.
- Zaprezentujecie również ludzi, którzy przyczynili się do powstania tego obiektu.
- Ustalicie kogo obiekt upamiętnia i zbierzecie najważniejsze informacje o tym człowieku.
Grupa matematyków
Ustalicie rozmiar obiektu:- tuż po zakończeniu budowy (obwód, wysokość, średnicę); ustalicie ile fur ziemi przewieziono na budowę tego obiektu i ile dni przepracowano;
- dokonacie pomiarów obiektu obecnie (wysokość, obwód u podstawy, średnicę). Uwaga: nie uczycie się jeszcze w klasie jak zmierzyć wysokość budowli, drzewa itp. bez wchodzenia na jej wierzchołek dlatego zamieszczam dla Was w źródłach link do strony wyjaśniającej jak to zrobić;
- 1m3= 1 m x 1m x 1m) ziemi zużyto na tę budowlę i ile tej ziemi ubyło.
Grupa detektywów:
- Ustalicie co znajduje się na szczycie tej budowli, jaki jest tam napis;
- Jakie były dzieje tablicy pamiątkowej, kto i gdzie ją ukrywał kiedy nie można było o przeszłości historycznej tego obiektu głośno mówić;
- poszukacie w Internecie, kronikach i u mieszkańców, starych fotografii przedstawiających obiektu;
- ustalcie w rozmowach z dziadkami i rodzicami czy w waszej miejscowości mogą jeszcze żyć ludzie, którzy pamiętają czasy budowy tego pomnika
Grupa fotografów i filmowców
- Wykonacie zdjęcia obiektu i jego otoczenia. Zdjęcia opiszecie;
- W dniu 11 listopada mając do dyspozycji szkolną kamerę sfilmujecie wydarzenia, które będą w tym miejscu.
Grupa dziennikarzy
- na podstawie informacji uzyskanych od innych grup opracujecie ulotkę turystyczną promującą obiekt (format A-5, dwustronnie);
- napiszecie artykuł do gazetki szkolnej „Szkolaczek” i gminnej „Mordy Twoja Gmina” o dziejach tego niezwykłego pomnika;
- napiszecie relację z prac nad realizacją tego zadania i zamieścicie ja na stronie internetowej http://spmordy.pl
Grupa informatyków i grafików
-
zbierze materiały od pozostałych grup i sporządzi prezentację
w programie PowerPoint
Wskazówki:
Zadbajcie o to, by prezentacja była atrakcyjna - wykorzystajcie mapy, zdjęcia,
animacje, dźwięki, filmy i inne własne pomysły.
Po upływie 4 tygodni w pracowni komputerowej, która zamieni
sie w salę konferencyjną Columbia University w Nowym Jorku, zaprezentujecie na
forum klasy wynik swojej pracy.
W przyszłym roku szkolnym – w dniu 11 listopada –
zaprezentujemy Waszą pracę w MGOK-u podczas akademii z okazji Święta
Niepodległości.