Co mamy wykonać


Podzielicie się na grupy 4-osobowe. W każdej grupie wybierzecie lidera, który będzie kierował pracą grupy, sekretarza- który będzie zapisywał ustalenia; technika – który będzie obsługiwał sprzęt pomocniczy (aparat, dyktafon, taśmy miernicze, kompas itp.) i informatyka, który z zebranych materiałów wykona prezentację.

Grupa geografów: 
  • ustali gdzie ten obiekt się znajduje i jak się nazywa; 
  • sporządzi mapę z zaznaczonym obiektem, 
  • wykreśli drogi  dojazdowe; ustali środki lokomocji, 
  • którymi można dojechać; 
  • opisze ukształtowanie terenu oraz współrzędne geograficzne w formatach, które można wprowadzić do różnych GPS-ów;
Grupa historyków:
  • Waszym zadaniem będzie zebranie informacji dotyczących powstania obiektu w Majówce. 
  • Zaprezentujecie również ludzi, którzy przyczynili się do powstania tego obiektu. 
  • Ustalicie kogo obiekt upamiętnia i zbierzecie najważniejsze informacje o tym człowieku.
Grupa matematyków
Ustalicie rozmiar obiektu:
  •  tuż po zakończeniu budowy (obwód, wysokość, średnicę); ustalicie ile fur ziemi przewieziono na budowę tego obiektu i ile dni przepracowano; 
  • dokonacie pomiarów obiektu obecnie (wysokość, obwód u podstawy, średnicę). Uwaga: nie uczycie się jeszcze w klasie jak zmierzyć wysokość budowli, drzewa itp. bez wchodzenia na jej wierzchołek dlatego zamieszczam dla Was w źródłach link do strony wyjaśniającej jak to zrobić;
  • 1m3= 1 m x 1m x 1m) ziemi zużyto na tę budowlę i ile tej ziemi ubyło.

Grupa detektywów:
  • Ustalicie co znajduje się na szczycie tej budowli, jaki jest tam napis;
  • Jakie były dzieje tablicy pamiątkowej, kto i gdzie ją ukrywał kiedy nie można było o przeszłości historycznej tego obiektu głośno mówić;
  • poszukacie w Internecie, kronikach i u mieszkańców,  starych fotografii przedstawiających obiektu;
  • ustalcie w rozmowach z dziadkami i  rodzicami czy w waszej miejscowości mogą jeszcze żyć ludzie, którzy pamiętają czasy budowy tego pomnika

Grupa fotografów i filmowców
  • Wykonacie zdjęcia obiektu i jego otoczenia. Zdjęcia opiszecie;
  • W dniu 11 listopada mając do dyspozycji szkolną kamerę sfilmujecie wydarzenia, które będą w tym miejscu.

Grupa dziennikarzy
  • na podstawie informacji uzyskanych od innych grup opracujecie ulotkę turystyczną promującą obiekt (format A-5, dwustronnie);
  • napiszecie artykuł do gazetki szkolnej „Szkolaczek” i gminnej „Mordy Twoja Gmina” o dziejach tego niezwykłego pomnika; 
  •  napiszecie relację z prac nad realizacją tego zadania i zamieścicie ja na stronie internetowej http://spmordy.pl

Grupa informatyków i grafików
-         zbierze materiały od pozostałych grup i sporządzi prezentację w programie PowerPoint

Wskazówki: Zadbajcie o to, by prezentacja była atrakcyjna - wykorzystajcie mapy, zdjęcia, animacje, dźwięki, filmy i inne własne pomysły.  
Po upływie 4 tygodni w pracowni komputerowej, która zamieni sie w salę konferencyjną Columbia University w Nowym Jorku, zaprezentujecie na forum klasy wynik swojej pracy. 
W przyszłym roku szkolnym – w dniu 11 listopada – zaprezentujemy Waszą pracę w MGOK-u podczas akademii z okazji Święta Niepodległości.