Wymagania
|
Podstawowe
1
|
Rozszerzające
2
|
Dopełniające
3
|
Wykraczające
4
|
Punkty
|
Grupa Geografów
|
podanie adresu obiektu - pomnika, gdzie go można odnaleźć, zapisanie
informacji w postaci dokumentu Word
|
dodatkowe umieszczenie opisu dojścia lub dojazdu do podanego miejsca
spod szkoły
|
zamieszczenie fragmentu mapy oraz zaznaczenie położenia historycznego
miejsca na mapie
|
ustali współrzędne geograficzne w formacie GPS sporządzenie prezentacji
|
1-5
|
Grupa Historyków
|
syntetyczne informacje dotyczące dziejów pomnika przedstawienie
informacji w pliku Worda
|
opisanie okoliczności powstania pomnika streszczenie najważniejszych
wydarzeń z przeszłości
|
historia oraz czasy współczesne zobrazowane zdjęciami
|
najważniejsze wydarzenia poparte odnośnikami do źródeł, ciekawostki
historyczne
prezentacja
|
1-5
|
Grupa matematyków
|
podstawowe informacje o wymiarach pomnika
(tabele excela)
|
informacje o wymiarach pomnika oraz ilości fur ziemi
przewiezionej w to miejsce oraz orientacyjna liczna dni roboczych
|
informacje porównawcze:
przeszłość i teraźniejszość przedstawione w excelu
(wykres)
|
informacje porównawcze, ustalenie objętości w metrach
sześciennych ziemi, obliczenie wagi
|
1-5
|
Grupa detektywów
|
opisanie w Wordzie
„przedmiotów” znajdujących się na szczycie obiektu
|
opisanie dziejów tablicy pamiątkowej
|
wyszukanie w różnych źródłach dodatkowych informacji, zdjęć itp.
|
udane poszukiwanie osób, które pamiętają tamte czasy, osób które zechcą
wypowiedzieć się przed kamerą lub mikrofonem o burzliwej przeszłości pomnika
|
1-5
|
Grupa fotografów i filmowców
|
wykonanie zdjęć pomnika
|
wykonanie zdjęć pomnika i otoczenia, ich edycja, opisy
|
wykonanie zdjęć w różnych technikach, ich prezentacja w
FotoTime lub Widnows Movie Maker
|
wykonanie zdjęć , nakręcenie filmu i jego montaż w
programie Pinnacle Studio
|
1-5
|
Grupa dziennikarzy
|
krótkie artykuł w Wordzie wiele sformułowań zapożyczonych
|
artykuły w Wordzie sformatowany, własny język
|
artykuł w Wordzie, formatowanie tekstu; nagranie dżwiękowe
|
artykuły w Wordzie, wywiady dyktafonem i przepisane do
Worda, formatowanie tekstu
|
1-5
|
Grupa informatyków i grafików
|
Prezentacja
wykonana z drobnymi
błędami, mało
atrakcyjna wizualnie.
Prezentacja w klasie
- zadowalająca.
|
Prezentacja
wykonana poprawnie,
pojawiają się
środki
uatrakcyjniające.
Prezentacja w klasie
- zadowalająca
|
Prezentacja
wykonana poprawnie.
Atrakcyjna wizualnie.
Prezentacja w klasie
- interesująca ucznió
|
Prezentacja bardzo
dobrze wykonana,
atrakcyjna
wizualnie,
wykorzystująca
pełne
możliwości programu
do tworzenia
prezentacji.
Prezentacja w
klasie
- bardzo
interesująca
uczniów.
|
1-5
|
Za każdy stopień wymagań – 1 p.
Wymagania wykraczające – dodatkowo 1 pkt.
Skala ocen:
- do 1 pkt – dopuszczający (2);
- od 1 do 2 pkt - dostateczny (3);
- od 2 do 3 pkt – dobry (4);
- od 3 do 4 pkt. – bardzo dobry;
- 5 pkt – celujący (6)